Välkommen!

Denna sida är tänkt som en inspirations- och informationskälla för er som gillar ekologiskt, vill laga mat till era barn själva och undvika onödiga tillsatser.

Använd rubrikerna ovan och till vänster för att navigera på sidan.

Denna sida hette tidigare alternativbarnmat.se. Jag uppdaterar sällan denna blogg numera då det finns så många andra bra sidor om ämnet nuförtiden. Utforska gärna alla länkar!

Mer om hemsidan och dess uppkomst här.

Cashewgrädde



Cashewgrädde är fantastiskt gott & inte alls svårt att göra om man har en skaplig mixer.

2 dl cashewnötter
1 dl vatten
1 tsk ekologiskt vaniljpulver
ev 1 msk honung eller agavesirap

Mixa cashewnötterna till mjöl och blanda i vaniljpulvret. Tillsätt vatten och ev honung/agavesirap och mixa till en slät smet. Ett moget päron är också gott att ha i. Späd ev med mer vatten om det blir för torrt.

Ät med bär, frukt eller vad du är sugen på.

Givetvis bör nötter ges med försiktighet till barn med ärftlighet för allergi och honung undvikas till spädbarn.


6 kommentarer:

  1. Det lät verkligen jättegott! Måste köpa nötter och prova :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, kul att höra att man inte är själv med alltför överlastade barnvagnar!

    Vilken fin blogg du har! Hit ska jag återkomma om jag får någon tid över till matlagning :)

    Linda

    www.dollybirdretro.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Jag jobbar för sajten Hittarecept.se och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

    Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på Hittarecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!

    Med vänliga hälsningar,
    Ann-Sofi
    Etsiresepti.fi, Hittarecept.se,
    Findeopskrifter.dk, Alleoppskrifter.no

    SvaraRadera
  4. Vad spännande, vill testa!

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera
  5. Åh, det här är ju precis en sån blogg jag letat efter! Vill för allt i världen inte trycka i min unge det som säljs i mataffärerna i onödan, så det här är ju fantastiskt. Heja dig!

    SvaraRadera
  6. Låter himla gott, det ska vi testa! Men jag måste också säga att honung är inte bra att använda i barnmat. I alla fall inte till barn under 1 år fick jag lära mig när jag skrev ett inlägg om honung: http://mejasmat.se/kunskap/honung-bebisar/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...